Wandelen of hardlopen afvallen

Hardlopen afvallen

Wandelen of hardlopen afvallen kan al makkelijk door simpelweg het te gaan doen. Natuurlijk is het niet voor iedereen gelijk weggelegd om even te gaan hardlopen. Beginnen met wandelen is dan ook geen probleem. Hardlopen met een gemiddelde snelheid van 11 km/h verbrand je ongeveer 11,5 kilocalorieën per kilo lichaamsgewicht per uur. Bij wandelen met een gemiddelde snelheid van 5 km/h verbrand je 3,5 kilocalorieën per kilo. Zowel hardlopen als wandelen zijn beide effectief!

Wandelen afvallen

Wandelend afvallen is fijn om mee te beginnen. Het is gemakkelijk om het in je dagelijkse patroon toe te passen. Niet iedereen vind het fijn om intensief te sporten. Ook kan het voor sommige mensen lastig zijn. Toch verbrand je hiermee aardig wat calorieën. Heb je bijvoorbeeld lang niet aan sporten gedaan is wandelen een geschikt alternatief. Het is van belang dat je wel op de juiste manier gaat wandelen, de positieve effecten zal je dan sneller merken.

Wandel het liefst in een vlot tempo wat je zelf makkelijk kan volhouden. Het gemiddelde is ongeveer 5 km/h. Wandel rechtop, trek je schouders naar achteren, borst vooruit en houdt je rug en je hoofd rechtop. Neem ook niet te grote stappen. Kies liever voor wat kleinere passen. Voor het gewenste effect zou je minstens 30 tot 60 minuten moeten wandelen. Ook het aantal keren dat je gaat wandelen is van belang. 4 keer in de week of meer wordt geadviseerd. Verder moet je je ademhaling niet onderschatten. Adem door je neus in en door je mond uit tijdens het wandelen.

Hardlopen afvallen

Hardlopend afvallen is een effectieve methode. Alleen veel mensen beginnen te fanatiek. Het is beter om dit geleidelijk om te bouwen. Te snel hardlopen kan er namelijk voor zorgen dat je minder vet zult verbranden. Als je een rustig tempo aanhoudt verbrand je meer vet en kan je het langer volhouden. Begin bijvoorbeeld met 1 minuut hardlopen, afgewisseld door 1 minuut (steviger) wandelen. Hou dit 20 minuten vol anders heeft het bijna geen effect. Je kan dit zelf opbouwen wat voor jou het fijnste is.

Snelle tips!

Met alleen hardlopen of wandelen kom je er nog niet. Afvallen is 70% voeding en 30% beweging. Daarom is het ook belangrijk dat je denkt aan een gezond eetpatroon. Dus wil jij op een gezonde en sportieve manier afvallen? Neem dan nu contact op met The Slim Company! Iris van Kralingen, eigenaresse en voedingscoach kan jou persoonlijke begeleiding bieden tijdens het afvallen. Contacteer via info@slimcompany.nl of bel op 06-30011683

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *