Groente dieet…lekker én gezond!

groente dieet

Een groente dieet houden is vooral lekker, gezond en vol variatie! Er zijn ontzettend veel soorten groentes en veruit onze belangrijkste bron van gezonde voedingstoffen. Dus een tekort aan voedingsstoffen tijdens dit dieet kan zeker niet. Door het grote aanbod kan je het dieet volgen met de groentes die jij wilt en is het makkelijker om het vol te houden.

Wat houdt het groente dieet in?

Het groente dieet kan je op verschillende manieren houden. Het hangt er natuurlijk ook van af wat jou huidige situatie is. Het groente dieet houdt in dat je voor een bepaalde periode volledig vegetarisch eet. Groentes gecombineerd met aardappelen en sojabonen. Je eet dus geen vlees, kip of vette vis. Je kunt zelf kiezen welke groente je dagelijks gaat eten. Daarbij kan je veel afwisselen, variëren en combineren als je zelf wilt. Geniet bijvoorbeeld van groene bladgroente, zoals andijvie, savooikool, waterkers, witloof, spinazie, alle koolsoorten en broccoli. Ook peulvruchten zoals boontjes, kikkererwten, bietjes, rauwkost, linzen en erwten zijn goede opties! Deze producten bevatten namelijk veel calcium.

Rijk aan voedingsstoffen

Het groente dieet is gezond dieet, omdat het vetarm is en barst van zowel eiwitten als koolhydraten. De groentes bevatten voornamelijk vitaminen, mineralen en voedingsvezels. De peulvruchten, kikkererwten en linzen zijn bijvoorbeeld rijk aan calcium. Het groente dieet bevat niet te veel calorieën waardoor je wel degelijk gewicht kan kwijtraken. Daardoor zal je spijsvertering beter gaan werken en haal je alle nodige voedingsstoffen eruit.

Tips

Voor de mensen die erg van vlees houden, kan dit wel een uitdaging zijn, omdat het volledig vegetarisch is. Dus voor de echte vleeseters kan het voorkomen dat je je een beetje flauw voelt de eerste paar dagen door gebrek aan vlees. Er zitten veel voedingsstoffen in de groentes, maar door een hogere dosis aan voedingsvezels zal je wel een beetje last krijgen van winderigheid. Eet je regelmatig tussendoortjes? Groentesnacks zijn goede vervangers. Neem bijvoorbeeld stukjes paprika, komkommer of snoeptomaatjes. Het groente dieet kan je eventueel aanvullen met caloriearme fruitsoorten.

 

Wil jij graag overtollige kilo’s kwijtraken of voedingsadvies op maat? Iris van Kralingen, eigenaresse en voedingscoach van The Slim Company kan jou persoonlijke begeleiding bieden tijdens het afslanken. Ook als je kampt met de problemen zoals diabetes, voedselallergie of (gluten)intoleranties. Contacteer nu via info@slimcompany.nl of bel op 06-30011683.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *