Afvallen met een gezonde voeding

tussendoortje

Gezonde voeding die je makkelijker doet afvallen

Zij die iets aan hun overgewicht willen doen, kiezen meestal voor een eenzijdig en ongezond crash dieet. Dat kunt u onmogelijk lang volhouden. Het gewichtsverlies is tijdelijk, en eens met uw crash dieet gestopt, vliegen de kilo’s er zo weer aan. Welke tips doen ons dan wel makkelijker afvallen, en voldoet het PowerSlim dieet aan de voorwaarden van een gezonde eetpatroon?

Gezond eet- en leefpatroon

Afvallen doet u alleen met een gezond eet- en leefpatroon. Met natuurlijke en gezonde voeding en voldoende lichaamsbeweging. Verantwoord afvallen lukt niet met een crash dieet. Dat bestaat haast uitsluitend uit hoogwaardige eiwitten, met weinig of geen vetten en koolhydraten. Dus ook zonder gezonde en onverzadigde vetten, en trage koolhydraten. Onderstaande tips maken afvallen zonder jojo effect makkelijker.

Gezonde vetten

U heeft gezonde, onverzadigde vetten niet alleen nodig voor uw gezondheid, maar ook voor verantwoord afslanken. Ze zijn immers een bron energie.

Enkelvoudige, onverzadigde vetzuren

Deze brengen uw cholesterolwaarden weer in evenwicht. Gezonde vetzuren zijn vooral aanwezig in alle plantaardige oliën zoals zonnebloem-, koolzaad-, lijnzaad-, noten- en maïsolie.

Omega- 3 vetzuren

Deze zijn rijk aan essentiële vetzuren, die ons lichaam onmogelijk zelf kan aanmaken. We halen ze uit onze dagelijkse voeding. Naast plantaardige oliën vind u deze ook in alle vette vissoorten zoals wilde zalm, paling makreel, tonijn, forel, kabeljauwfilet, heilbot dorade, sardines, haring en ansjovis.

Meer spieren kweken

Gezond eten is ook nodig om meer spieren te kweken. Spieren doen extra vet verbranden. Hoe meer spieren, hoe meer calorieën u verbruikt. Spieren gebruiken immers energie, zelfs in rust.

Om makkelijker af te vallen eet u:

  • Minder calorieën:u valt alleen dan af als u minder calorieën inneemt dan uw lichaam er dagelijks verbrandt
  • Meer plantaardige voeding:verkies plantaardige voeding boven voeding van dierlijke oorsprong.
  • Meer vette vis:eet minimaal tweemaal per week vette vis
  • Meer magere zuivelproducten:eet dagelijks nooit meer dan 30 gram magere kaas (20+), magere natuuryoghurt en magere kwark
  • Meer volkorenproducten:zoals volkorenbrood, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst
  • Meer kleinere porties mager vlees, en gevogelte:eet maximaal 100 gram vlees en gevogelte zoals kip, kalkoen, en konijn
  • Zo weinig mogelijk suikers en transvetten:zoals chips, snoep, koekjes en gebak, gefrituurde gerechten, kant- en- klare gerechten en diepvriesmaaltijden
  • Zo weinig mogelijk zout:beng al uw gezonde recepten op de gewenste smaak met verse kruiden
  • Kook zelf

Meer bewegen

Verantwoord afvallen doet u met een combinatie van gezond eten en voldoende bewegen. Urenlang trainen zoals een topsporter is daar zeker niet voor nodig. Een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen op je eigen tempo is voldoende.

Tips voor maximaal resultaat met een PowerSlim dieet

Het PowerSlim dieet is een voorbeeld van een evenwichtig en gevarieerd eiwit dieet. Het bestaat naast hoogwaardige eiwitten ook uit voldoende gezonde vetten en trage koolhydraten. In het PowerSlim dieet eet u minstens tweemaal per week vette vis. Groenten mag u onbeperkt eten.

De voordelen van het PowerSlim dieet:

  • Een gezond, evenwichtig en gevarieerd eiwitdieet
  • Constante begeleiding
  • Men leert u gezond eten
  • Na een korte aanpassingsperiode, is dit dieet makkelijk levenslang vol te houden
  • De kilo’s die u met het PowerSlim dieet verliest komen nooit meer terug

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *